Skip to main content

Prind pasi i Mbijetoi Traumës në Fëmijëri

Disclaimer

Ky nuk është shkrim imi, por e gjykoj shumë të vlefshëm për ta patur në shqip.

Shkroi Erin Emmanuel 



Kur ta rikujtojnë


    Nuk e prisja që bërja prind për herë të parë do të sfidonte ndjeshëm perceptimin për veten dhe do të më bënte të rishqyrtoja përvojat traumatike të fëmijërisë që mendoja se i kisha lënë pas. E megjithatë, teksa përkundja vajzën time të vogël gjatë netëve e gjata dhe të mundimshme të foshnjërisë së saj, m'u kujtua rishtazi pafajësia që kisha humbur shumë herët dhe u mbërtheva nga ankthi se çfarë mund t’ia prishte jetën së voglës që pushonte në krahët e mi. Hipervigjilenca e shkallës së ulët, të cilën kisha mësuar ta identifikoja dhe zbutja pas vitesh psikoterapie, ishte shfaqur në një mënyrë të re. Hyrja ime në amësi ishte një mundësi tjetër që trauma ime e fëmijërisë të përndiqte realitetin tim aktual. Mund t’i ndjeja kthetrat e saj të njohura. Ndërsa fytyra e vajzës sime më shikonte, turpi im u zmadhua. Më dhimbte që ta dija a do të ishim mirë.


Prindër që mbijetuan pas traumave të fëmijërisë


    Ardhja e një fëmije në jetën e një individi që i ka mbijetuar traumës zhvillimore është komplekse. Shumë mund të dëshmojnë për sfidat e përshtatjes me të qenit prindër. Ka kaq shumë për të mësuar dhe bërë, dhe është konstante. Menaxhimi i kësaj kurbe rritëse të të mësuarit është një proces vulnerabël. Por mund të jetë edhe më e drejtpërdrejtë për prindërit që kanë përjetuar  trauma në fëmijërinë e tyre – raste akute ose episode kronike të abuzimit, neglizhencës dhe/ose ekspozimit ndaj dhunës. Jo vetëm që duhet t'i përshtaten vërshimit të lodhshëm të kërkesave për përkujdesje, por procesi i prindërimit mund të ngjallë kujtime të dhimbshme fëmijërie. Të mbijetuarit të tillë si prindër sfidohen nga e tashmja dhe e kaluara e tyre njëkohësisht. Ndonjëherë kjo mund të duket e padurueshme.


    Ne e dimë se trauma e fëmijërisë ka ndikim afatgjatë, ajo riorganizon trurin, ul vetëbesimin, ndërlikon marrëdhëniet dhe qëndron në trup, duke shkaktuar ndonjëherë shqetësime mjekësore dhe somatike. Pavarësisht përpjekjeve për të shëruar gjurmët e traumës, natyra intensive e prindërimit mund të nxjerrë në pah plagët e mbetura. Është e rrallë që një aspekt i vetëm i prindërimit të nxisë rikujtimin e traumës. Shpesh është efekti akumulues i ndryshimit, sfidës dhe privimit trupor. Fëmijët kërkojnë që kujdestarët e tyre të japin nga vetja intelektualisht, fizikisht dhe emocionalisht. Dhe kështu, të mbijetuarit si prindër, të cilët mund të jenë padrejtësisht të mangët në një nga këto aspekte, duhet të shkojnë përtej mundësive të tyre. Kjo mund t'u shkaktojë prindërve panik. Intelektualisht, ata e dinë se nuk janë të pafuqishëm, por sistemi i tyre nervor thotë të kundërtën.


    Prindërit mund të kapen të papërgatitur nga të qarat e fëmijës së tyre, kërkesat për më shumë ushqim dhe sjelljet ngjitëse shkaktojnë rikujtimin e nevojave të tyre të paplotësuara për rehati, siguri dhe përshtatje gjatë gjithë fëmijërisë së tyre. Trupi kujton stresin primar, një kohë kur nevojat themelore injoroheshin ose mohoheshin plotësisht. Një kujtim i tillë mund ta bëjë të vështirë për prindërit që të qëndrojnë të pranishëm me fëmijët e tyre. Ata janë kapur mes një zie historike dhe një kërkese shumë të ngutshme për të qenë reaktivë dhe të përgjegjshëm. Kjo dilemë mund t’i bëjë prindërit të vuajnë emocionalisht, si dhe të shkaktojë shenja akute të aktivizimit traumatik.


Zemërimet e saja më tensiononin trupin


    Kur vajza ime mbushi dy vjeç, ajo e rriti sasinë e tantrumeve (kriza zemërimi). Kjo ishte e pritshme me moshën. Sa herë i kisha dëgjuar prindërit që ankoheshin për "dyshtarët e tmerrshëm?" E dija se reagimet e saj shumë emocionale ndaj gjërave në dukje të mira – kulla e saj e blloqeve që i binte, këpucët e saj ishin të lidhura shumë ngushtë, ushqimi i saj nuk pritej fiks ashtu – ishin krejtësisht normale, të përshtatshme për moshën dhe të nevojshme për rritjen e saj. E megjithatë, ulërimat e saj të larta me gjymtyrët që i fluturonin në të gjitha drejtimet më bënë të ndihesha në panik; stomaku im shtrëngohej, zemra më dridhej dhe i gjithë trupi im tensionohej. Mendja ime mbushej me rikujtime. Diçka rreth shfaqjes normale të shqetësimit të fëmijës tim dyvjeçar aktivizoi kujtimet e traumës sime të fëmijërisë. Në letër, nuk kishte një lidhje të drejtpërdrejtë midis zemërimit të saj dhe traumës sime. Por tmerri i të qenit dikur fëmijë, vetëm me të paimagjinueshmen, ende jetonte në trupin tim dhe nuk ishte rindjerë aq saktë deri më tani. Zemërimi i vajzës sime më solli në një gjendje të hiperaktivizimit, më duhej të gjeja qetësi për ta qetësuar atë.


Shenjat e mundshme dhe skenarët e kujtimit traumatik


    Gjatë viteve të fundit, kam pasur mundësinë të lidhem me shumë prindër të cilët e kanë kuptuar gjithashtu se trauma e tyre e fëmijërisë është aktive në prindërimin e tyre aktual. Ata kanë identifikuar se natyra e paparashikueshme e prindërimit ofron mundësi të vazhdueshme për t'u kujtuar për humbjet e tyre të fëmijërisë. Pa paralajmërim, atyre u është dashur të përpunojnë reaksione fiziologjike që shpesh nuk përputhen me rrethanat e tyre aktuale, disa prej tyre kanë përfshirë:


Emocionet:

  • Ankthi
  • Dëshpërim
  • Turp
  • Nervozizmi
  • Tërbim
  • Panik


Ndjesitë trupore:

  • Rritja e ritmit të zemrës
  • Shtrëngim në gjoks
  • Parehati
  • Tension muskulor


Fazat e mëvonshme


    Edhe pse kujtimi i traumës gjatë zhvillimit mund të jetë më i pranishëm gjatë fazave fillestare të prindërimit, është e mundur që prindërit ta hasin këtë edhe në fazat e mëvonshme. Pikat e zhvillimit të fëmijës, përvojat në komunitet, marrëdhëniet me bashkëmoshatarët, janë të gjitha mundësi për stresin prindëror. Për shembull:


  • Një prind që po e dërgon fëmijën e tij në shkollë për herë të parë mund të bëhet gjithnjë e më i shqetësuar, duke rijetuar përvojat e veta të ngacmimit (bullizmit) kur ishin në shkollën fillore.
  • Një prind mund ta kapë veten duke mos besuar te autoritetet në jetën e fëmijës së tyre, nga frika se fëmija i tyre do të jetë gjithashtu subjekt i turpërimit publik dhe abuzimit verbal.
  • Një prind e lejon fëmijën e tij të flejë te shoku, por kupton se ai është vazhdimisht si në gjemba, duke kujtuar përvojën e tij të abuzimit seksual gjatë gjumit te shoku i vet.



Një mundësi për të nderuar, shëruar dhe rregulluar


    Taktikat vetë-qetësuese në të cilat isha mbështetur përpara se të bëhesha prind, nuk vazhdonin të vlenin tani që u bëra nënë e re. Nevoja për t’ia dalë ishte shumë më e lartë. E dija se duhej të angazhoja edhe një herë burimin e asaj që më dukej si dhimbje parahistorike; por këtë herë si nënë, si përgjegjëse për formimin e një jete.


Ndero:


    Kur u bëra prind, doja shumë që trauma ime e fëmijërisë të ishte shumë pas meje. Në shumë mënyra ishte. E megjithatë, trupi im më bëri të ditur se kishte akoma më shumë për t'u përpunuar. Pavarësisht zhgënjimit, e dija se nuk mund t'i fshija shenjat e saj nën qilim. Më duhej të përshtatesha me ankthin, inatin dhe stomakun tim të tkurrur. Siç shkruan Bessel van der Kolk, më duhej të “miqësohesha” me trupin tim (103). Nderimi i përvojës së tij fizike, ishte hapi i parë në "çlirimin e tiranisë së të kaluarës" (van der Kolk 103).


Shëro:


    Nëpërmjet punës sime si një punonjëse sociale klinike dhe një trajnere fitnesi, isha shumë e njohur me konceptin e lidhjes mendje-trup. Megjithatë, vitet e mia të mëparshme në psikoterapi kishin përfshirë kryesisht terapinë tradicionale të të folurit. Kuptova se në këtë fazë tjetër të shërimit, më duhej të ndiqja masa më holistike. Fillova të hapja kohë të qëndrueshme në orarin tim për të kombinuar rutinën time tipike të stërvitjes me përpunimin verbal dhe lëvizjet që përfshinin stimulim dypalësh. Me drejtimin e një terapisti, unë eksplorova gjithashtu "Terapinë e Sistemeve të Brendshme Familjare" dhe e lejova veten time të vogël të ndajë nevojat e saj në mënyrë më të qartë. Kjo frymëzoi një ndërgjegjësim të përgjithshëm në rritje për nevojat e mia emocionale dhe fizike si prind. Mësova t'i identifikoj ato dhe t'u përgjigjem gjithnjë e më shumë.


Rregullo:


    Shërimi është i vazhdueshëm. Edhe pse kjo deklaratë bën që pjesa ime perfeksioniste të rrudhi buzët, e di që është e vërtetë. Shpesh kur përpiqemi të varrosim përjetimet tona sfiduese, kufizohemi prej tyre. Shërimi nga trauma e fëmijërisë nuk do të thotë amnezi e plotë e përvojës, por të jem në gjendje të rregulloj në mënyrë efektive mendjen dhe trupin tim kur e kujtoj.


Mënyra praktike për ta përballuar


    Ashtu si shumë të mbijetuar, gjatë viteve unë kam bërë listat e mia të ndryshme të mekanizmave të përballimit për të siguruar mendjen kur trembem nga ndjenjat e mia. Në mesin e prindërimit dhe me qasjen time të rishikuar për t'u përshtatur me trupin tim, vetëm disa nga këta mekanizma përballues kanë ngecur. Këto janë ato që bëj:


  • Lëviz trupin tim: Nuk ka rëndësi se si, unë thjesht lëviz. Eci, vrapo, kërcej, shtriqem, bëj joga.
  • Kultivoj komunitetin: Kam gjetur njerëz të sigurtë dhe përkrahës për të folur, për të shkruar dhe për të dërguar mesazhe audio.
  • Aplikoj nxehtësinë: I kushtoj vëmendje tensionit në trupin tim dhe i drejtohem me nxehtësi. Dushe të nxehta, jastëk ngrohjeje, pulovra të ngrohta.
  • Marr frymë me mendjeplotësi: Marr frymë thellë dhe me qëllim. Ka siguri në këtë gjë.


Erin Emmanuel, LCSW, cPT, është një terapiste, trajnere fitnesi, shkrimtare dhe sigurisht, nënë. Ajo jeton në Boston, MA dhe është investuar për të ndihmuar të tjerët të shërohen nga përvojat e tyre traumatike përmes praktikave të rikthimit krijues.



Shkrimi origjinal: https://traumaresearchfoundation.org/parenting-as-a-survivor-of-childhood-trauma/ 

Comments

Popular posts from this blog

23. COVID-19 dhe Truri - Deficitet Neurokonjitive (Kujtesa, Vemendja, Perqendrimi)

COVID-19: Gjendet kudo tanime, besoj me te drejte sepse pasojat qe sjell jane te shumta.  Hyrje Vemendje te madhe kane marre disa organe si mushkrite, zemra, sistemi tretes; por jemi mbrapa me diskutimet publike mbi demet qe i shkakton trurit dhe sistemeve nervore (qendrore, periferike, enterike). Fatmiresisht studimet mbi COVID-19 jane te hapura dhe pa pagese qe te mund te lexohen nga cdo individ me internet. Prandaj, profesionisteve si fillim, nuk na falet qe te mos flasim per problemet me kujtesen, vemendjen, perthithjen e informacionit dhe me shume - si pasoja te pranishme pas COVID-19. Edhe kur e ke kaluar lehte, edhe kur e ke kaluar rende.  Madje nje grup kerkuesish analizuan trurin post-mortem te pacienteve me Sars-CoV-2 dhe gjeten se virusi kishte arritur te kalonte barrieren nga periferia ne qender per te hyre ne tru (Solomon et al., 2020). Kjo gjetje eshte akoma ne diskutim, POR sot eshte kritike t'i njohim problemet me trurin qe t'i parandalojme apo trajtojme kur te

16. Bashkebisedim mbi vetveten

Disclaimer : Lexojeni kur te jeni te qete dhe me mendjehaptesine per te hapur dyer te reja.  Cue: We're all in this together - High school musical (  https://www.youtube.com/watch?v=gbrbUfYSt0E  )  "Pranimi i vetes son ë mund të jetë e vështirë, por jo aq e vështirë sa të kalojmë jetët tona duke vrapuar nga ajo. P ërqafimi i dobësive tona është e rrezikshme, por jo aq e rrezikshme sa të heqim dorë nga dashuria, përkatësia dhe gëzimi - përvojat që na bëjnë më vulnerab ël * . Vetëm kur t ë jemi mjaftuesh ëm të guximshëm q ë të zbulojm ë errësirën, at ëher ë do të zbulojmë fuqinë e pafundme të dritës sonë. " - Brene Brown * V ulnerabel = ekspozimi emocional i vetes sone qe shoqerohet nga meraku dhe pasiguria per menyren se si do te reagoje personi tjeter dhe jo vetem. Caste te tilla me rikujtojne pse vazhdoj ta shkruaj kete blog - ketu me jepet mundesia t'ju prezantoj me njerez qe mund t'ju ndryshojne me te vertete menyren se si